Ciężki rozruch ......na ciepło

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • srubox
    Drive
    • 2007
    • 91

    #76
    Drodzy koledzy...Mój problem z odpalaniem jest jeszcze inny...Otóż w moim Tdi AGR 385 tyś. przebiegu od dawna mam problemy z zapalaniem...na cieplym pali od strzała natomiast jak postoi i ostygnie trzeba krecic 6-7sek. czasami 10 aż załapie...zwiększenie dawki rozruchowej nic nie pomogło,założyłem też dodatkowy zaworek zwrotny na wezyk ale zero poprawy...aku wymieniony, rozrusznik po przeglądnieciu,czujnik temp. cieczy tez nowy... Z Góry dzięki za pomoc.

    Na zimnym tez nie odpala z pół obrotu...zapala na raty tj. po 2 cylindry i chodzi

    Komentarz

    • Artiks
      Ambiente
      • 2007
      • 143

      #77
      Zamieszczone przez harry.wesoly
      Gdzie znajdę ten czujnik temperatury
      Czujnik temperatury czego to ma być ??

      Komentarz

      • harry.wesoly
        Drive
        • 2009
        • 51

        #78
        Zamieszczone przez Artiks
        Zamieszczone przez harry.wesoly
        Gdzie znajdę ten czujnik temperatury
        Czujnik temperatury czego to ma być ??
        Chyba czujnik cieczy chłodzącej?
        Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

        Komentarz

        • Slawirek
          Classic
          • 2010
          • 1

          #79
          Problem z uruchomieniem cieplego silnika .

          Mialem podobny problem, na zimnym Octavia praktycznie zapalala od razu a na goracy musialem dlugo krecic zanim zaskoczyla.
          Mechanik polecil mi pojechac do goscia, ktory sie zajmuje tylko silnikami diesla, naprawil usterke kosztowalo mnie to....200 zl i teraz zapala bez zarzutow.
          Moge podac adres jak ktos z jest z moich okolic, gosciu naprawde zna sie na rzeczy.
          Nie tak jak inni mechanicy wymieniaja pompe, swiece zarowe i inne, bo w rzeczywistosci nie wiedza jaka moze byc przyczyna.

          Komentarz

          • Buba
            Ambiente
            • 2007
            • 160
            • Nissan

            #80
            Re: Problem z uruchomieniem cieplego silnika .

            Zamieszczone przez Slawirek
            Mialem podobny problem, na zimnym Octavia praktycznie zapalala od razu a na goracy musialem dlugo krecic zanim zaskoczyla.
            Mechanik polecil mi pojechac do goscia, ktory sie zajmuje tylko silnikami diesla, naprawil usterke kosztowalo mnie to....200 zl i teraz zapala bez zarzutow.
            Moge podac adres jak ktos z jest z moich okolic, gosciu naprawde zna sie na rzeczy.
            Nie tak jak inni mechanicy wymieniaja pompe, swiece zarowe i inne, bo w rzeczywistosci nie wiedza jaka moze byc przyczyna.

            witam!

            Objawy jak powyżej:
            - na zimnym pali od strzału, na ciepłym trzeba kręcić kilka sekund, czasem nawet i z 8-10...

            silnik AHF, 155tyś km przebiegu.

            Zwracam sie z prośbą o namiary na kogoś, kto będzie potrafił usunąć usterkę/problem na terenie woj. śląskiego (okolice Katowice/Tychy).

            Z góry dzięki
            ~~ pozdrawiam ~~
            JaceK
            _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
            Black eleganzze in combi
            President Johnny II ASC+ President MaryLand...


            _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

            Komentarz

            • wofek
              Drive
              • 2007
              • 59

              #81
              Najpierw sprawdz czujnik temp, pozniej kat wtrysku a na koncu dzwignij dawke na maksymalna. Jak sie nie powiedzie to sposob "na druta" - kupujesz na allegro cudo odcinajace czujnik temperatury na kilka sekund po przekreceniu kluczyka lub sposob profi czyli zmiana map. W serwisach ceny od 250/300 do 500-600 zl.

              Do opisanych czynnnosci w pierwszym zdaniu wystarczy kabelek VAG za 50 zl.

              Komentarz

              • srubox
                Drive
                • 2007
                • 91

                #82
                Ja mam takie objawy ze na zimnym silniku jak swiece nie grzeja musze krecic nawet z 20 sekund zanim zapali, jak na zimnym swiece zagrzeja to zalapuje po 5 sekundach
                (na raty)...jak ostygnie tez musze krecic dlugo zanim zaskoczy...na cieplym w miare zapala ale tez nie ma rewelacji...nie pomogło wymiana filtra paliwa, rozrusznika, akumulatora, utawienie kata wtrysku a nawet zmiana map. :roll:

                Komentarz

                • Krzych
                  Rider
                  • 2005
                  • 671

                  #83
                  Zamieszczone przez Buba
                  Zwracam sie z prośbą o namiary na kogoś, kto będzie potrafił usunąć usterkę/problem na terenie woj. śląskiego (okolice Katowice/Tychy).
                  Zapraszam do Katowic.
                  DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                  www.chiptuning.katowice.pl
                  DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                  Komentarz

                  • wofek
                    Drive
                    • 2007
                    • 59

                    #84
                    Zamieszczone przez Krzych
                    Zamieszczone przez Buba
                    Zwracam sie z prośbą o namiary na kogoś, kto będzie potrafił usunąć usterkę/problem na terenie woj. śląskiego (okolice Katowice/Tychy).
                    Zapraszam do Katowic.
                    Jakie sa koszta w przypadku najgorszym (czyli mapy)?

                    Komentarz

                    • marecki1001
                      Classic
                      • 2009
                      • 28

                      #85
                      Zamieszczone przez srubox
                      Ja mam takie objawy ze na zimnym silniku jak swiece nie grzeja musze krecic nawet z 20 sekund zanim zapali, jak na zimnym swiece zagrzeja to zalapuje po 5 sekundach
                      (na raty)...jak ostygnie tez musze krecic dlugo zanim zaskoczy...na cieplym w miare zapala ale tez nie ma rewelacji...nie pomogło wymiana filtra paliwa, rozrusznika, akumulatora, utawienie kata wtrysku a nawet zmiana map. :roll:
                      z tego co piszesz... chyba zostały wtryski i pompa.. ale nie wiem
                      co do wymiany akumulatora... wymieniłem i zdało egzamin... niestety na kilka miesięcy.... Ogólnie ostatnio miałem problem z paleniem na ciepłym, zimnym i ze spalaniem... zrobiłem to pomalutku... zmieniłem dawkę paliwa, kąt wtrysku i dawkę na rozruch. pali elegancko na ciepłym i zimnym (ale rozrusznik i tak mam do robienia) wydaje mi się również że mniej pali. zobaczę na trasie...
                      Przy zwiększaniu dawki na rozruch proponuję sprawdzenie kąta wtrysku... czy są dobre dane....

                      [ Dodano: Pon 12 Kwi, 10 17:39 ]
                      Zamieszczone przez wofek
                      Najpierw sprawdz czujnik temp, pozniej kat wtrysku a na koncu dzwignij dawke na maksymalna. Jak sie nie powiedzie to sposob "na druta" - kupujesz na allegro cudo odcinajace czujnik temperatury na kilka sekund po przekreceniu kluczyka lub sposob profi czyli zmiana map. W serwisach ceny od 250/300 do 500-600 zl.

                      Do opisanych czynnnosci w pierwszym zdaniu wystarczy kabelek VAG za 50 zl.
                      Cudo do odcinania czujnika... ale zapomniałeś, że za każdym razem wyskoczy ci błąd...
                      co do kabelka... 50zł to nie wszystko... trzeba odpowiedni program. VAG 2,5 (zapewne taki jest w zestawie) to jest kropla w morzu... poleciłbym Vag Com 3.11... przynajmniej tam odczytasz dane..
                      i kolejna sprawa... umiejętności... bez Vaga com 3.11 mało zdziałałem... ale gdy go nabyłem odpalanie jest ok... no jeszcze spradze spalanie... ale to poza tematem, bo też miałem nie dobre... bo chyba vagiem 2,5 zmieniłem

                      Komentarz

                      • gregorianin
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 215
                        • Octavia II (1Z3)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #86
                        Zamieszczone przez srubox
                        Ja mam takie objawy ze na zimnym silniku jak swiece nie grzeja musze krecic nawet z 20 sekund zanim zapali, jak na zimnym swiece zagrzeja to zalapuje po 5 sekundach
                        (na raty)...jak ostygnie tez musze krecic dlugo zanim zaskoczy...na cieplym w miare zapala ale tez nie ma rewelacji...nie pomogło wymiana filtra paliwa, rozrusznika, akumulatora, utawienie kata wtrysku a nawet zmiana map. :roll:
                        Jaki jest statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku? (mierzony czujnikiem)
                        Czy w grupie 12 są wartości domyślne czy też tam ktoś "kopał"?
                        Czy czujnik temp. pokazuje w 001 prawidłową temperaturę silnika (minimum w 2 skrajnych punktach możliwych do uzyskania czyli rano = zimny oraz po całkowitym nagrzaniu)?
                        Czy w przewodach koło filtru paliwa widać pęcherze powietrza po nocy i/lub podczas pracy?
                        Czy po odpaleniu od razu równo pracuje czy nie? Czy kopci i jeśli tak to na jaki kolor i jak długo?
                        Kto w ogóle brał się za modyfikację map przy takich objawach???
                        www.DURASOFT.pl

                        -Hamownia podwoziowa
                        -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                        -Diagnostyka
                        -Filtry FAP/DPF

                        Komentarz

                        • srubox
                          Drive
                          • 2007
                          • 91

                          #87
                          Kąt statyczny nie byl mierzony czujnikiem na vagu na rozgrzanym silniku wskazuje 49-52...w grupie 12 wartosci domyslne...czujnik temp. sprawdzony jest ok....w przewodach od filtra jest bardzo malutki pecherzyk po nocy a podczas pracy nie widac pecherzy...po odpaleniu pracuje odrazu równo...ale z tylu widac chmure bialego dymu zaraz po odpaleniu przez 2 sekundy...modyfikacje map robil diagnosta z mojego miasta jak robil chipa.

                          Komentarz

                          • gregorianin
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 215
                            • Octavia II (1Z3)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #88
                            TYLKO dla próby ustaw 012 na akceptowanlne minimum i opisz jak rano to wpłynie na zapalanie.
                            www.DURASOFT.pl

                            -Hamownia podwoziowa
                            -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                            -Diagnostyka
                            -Filtry FAP/DPF

                            Komentarz

                            • srubox
                              Drive
                              • 2007
                              • 91

                              #89
                              a moglbys mi jasniej opisac jak mam to ustawic? jakie wartosci wpisac?

                              Komentarz

                              • wofek
                                Drive
                                • 2007
                                • 59

                                #90
                                Zamieszczone przez marecki1001
                                Zamieszczone przez srubox
                                Ja mam takie objawy ze na zimnym silniku jak swiece nie grzeja musze krecic nawet z 20 sekund zanim zapali, jak na zimnym swiece zagrzeja to zalapuje po 5 sekundach
                                (na raty)...jak ostygnie tez musze krecic dlugo zanim zaskoczy...na cieplym w miare zapala ale tez nie ma rewelacji...nie pomogło wymiana filtra paliwa, rozrusznika, akumulatora, utawienie kata wtrysku a nawet zmiana map. :roll:
                                z tego co piszesz... chyba zostały wtryski i pompa.. ale nie wiem
                                co do wymiany akumulatora... wymieniłem i zdało egzamin... niestety na kilka miesięcy.... Ogólnie ostatnio miałem problem z paleniem na ciepłym, zimnym i ze spalaniem... zrobiłem to pomalutku... zmieniłem dawkę paliwa, kąt wtrysku i dawkę na rozruch. pali elegancko na ciepłym i zimnym (ale rozrusznik i tak mam do robienia) wydaje mi się również że mniej pali. zobaczę na trasie...
                                Przy zwiększaniu dawki na rozruch proponuję sprawdzenie kąta wtrysku... czy są dobre dane....

                                [ Dodano: Pon 12 Kwi, 10 17:39 ]
                                Zamieszczone przez wofek
                                Najpierw sprawdz czujnik temp, pozniej kat wtrysku a na koncu dzwignij dawke na maksymalna. Jak sie nie powiedzie to sposob "na druta" - kupujesz na allegro cudo odcinajace czujnik temperatury na kilka sekund po przekreceniu kluczyka lub sposob profi czyli zmiana map. W serwisach ceny od 250/300 do 500-600 zl.

                                Do opisanych czynnnosci w pierwszym zdaniu wystarczy kabelek VAG za 50 zl.
                                Cudo do odcinania czujnika... ale zapomniałeś, że za każdym razem wyskoczy ci błąd...
                                co do kabelka... 50zł to nie wszystko... trzeba odpowiedni program. VAG 2,5 (zapewne taki jest w zestawie) to jest kropla w morzu... poleciłbym Vag Com 3.11... przynajmniej tam odczytasz dane..
                                i kolejna sprawa... umiejętności... bez Vaga com 3.11 mało zdziałałem... ale gdy go nabyłem odpalanie jest ok... no jeszcze spradze spalanie... ale to poza tematem, bo też miałem nie dobre... bo chyba vagiem 2,5 zmieniłem
                                Blad nie wyskakuje po odpieciu czujnika temp. VAG jest czysty.

                                Komentarz

                                • Ancient
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 10

                                  #91
                                  witam mam to samo w A4 pali na dotyk jak jest zimny a do 5 sek. muszę kręcić jak jest zimny.
                                  mechanik powiedział mi ze na 85% jest to wina rozrusznika ponieważ silnik musi mieć zaj... moment rozruchu przy odpalaniu jeżeli ma mniejszy to wtedy jest coś na zasadzie zalewania i dłużej trzeba kręcić niestety, sprawdzę jeszcze motyw z akumulatorem tak jak piszą tu inni forumowicze. podepnę octavię poprzez kable i spróbuje na ciepłym odpalić A4 jak akumulator to chyba powinien wtedy odpalić od strzała ;D

                                  Komentarz

                                  • gregorianin
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 215
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #92
                                    srubox, ustaw minimum jakie przyjmie sterownik.

                                    Ancient pisałem wiele razy szczegółowo o tym więc najlepiej poszukaj, problem w Twoim przypadku wydaje się być klasyczny. Możesz wymienić akumulator i rozrusznik, będzie lepiej ale tylko na jakiś czas (normalnie dla 70stopni i wyżej rozrusznik musi rozpędzić silnik do 250obr/min nim ten dostanie paliwo). Najlepiej (bo i najtaniej) wyjdzie jeśli zrobisz korektę mapy staru u jakiegoś tunera, więcej Ci się to nie powtórzy i nie będziesz musiał wymieniał dobrych rzeczy na lepsze w aucie.
                                    www.DURASOFT.pl

                                    -Hamownia podwoziowa
                                    -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                    -Diagnostyka
                                    -Filtry FAP/DPF

                                    Komentarz

                                    • marecki1001
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 28

                                      #93
                                      no i tu tez w blad wprowadzasz?? najtaniej jest zmienic dawke startowa. jesli bedzie palil dobrze bedzie ok.. mniejszym kosztem jak zmiana mapy startowej. druga sprawa.. niech sprawdzi kat wtrysku na kanale 4. 3 sprawa jak nie podziala to rozrusznik albo akumulator. i tyle. prosto zwiezle i na temat

                                      Komentarz

                                      • gregorianin
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 215
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #94
                                        Chłopcze:

                                        1 - jeśli mowa o rozruchu, zły początek wtrysku to problemy na zimno. Poza tym jak chodzi o start to trzeba sprawdzić statyczny i nie w kanale 04 tylko czujnikiem mikrometrycznym w pompie lub ewentualnie BS.
                                        2 - zmiana dawki vagiem pomaga tyle co umarłemu nowe ubranie (trochę lepiej wygląda)
                                        3 - wymiana akumulatora i regeneracja rozrusznika jest droższa niż korekcja mapy starowej a problem szybko wróci (tak, świetna oszczędność)


                                        zajmij się podstawami których nie ogarniasz u siebie nim zaczniesz diagnozować cokolwiek u kogoś innego.
                                        www.DURASOFT.pl

                                        -Hamownia podwoziowa
                                        -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                        -Diagnostyka
                                        -Filtry FAP/DPF

                                        Komentarz

                                        • marecki1001
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 28

                                          #95
                                          widzisz. swoje ogarnalem i tu nie uzyskalem odpowiedzi. Autko pali na cieplym jak i na zimnym doskonale. regeneracja rozrusznika to koszt ok. 100zl. wgranie mapy 200zl.... zmienilem sawke startowa i nie podzialalo jak garnitur na umarlego. bardziej jak zmartwychwstanie.
                                          dziwi mnie robienie tej mapy. Chyba sam to zrobie, by tylko sprawdzic czy po zrobieniu tej mapy, nic nie zmieniaja na kanale 5. (czy dane sa takie same jak fabrycznie). zapewne jest podwyzszona dawka co powoduje lepsze palenie. Jesli pompa wtryskowa jest juz wysluzona to watpie by nowa mapa cos dala. Albo poprostu mapa dziala na tej zasadzie ze daje wiecej paliwa na rozruch zachowujac dane fabryczne. wychodziloby na to ze to jest to samo co zwiekszenie dawki na rozruch.
                                          U mnie zwiekszenie dawki zadzialalo!!!

                                          Komentarz

                                          • gregorianin
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 215
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #96
                                            Zamieszczone przez marecki1001
                                            widzisz. swoje ogarnalem i tu nie uzyskalem odpowiedzi.
                                            Pozwolę sobie zacytować Twoje pytania z sąsiedniego wątku:
                                            Zamieszczone przez marecki1001
                                            i dalej to samo. podajecie co zrobic ale o danych liczbowych zero. w kanale 001 sa dwie dane liczbowe.... czyli 1. to liczba 5 cyfrowa a drugie to mgr/skok. wiec co ma byc wieksze.... liczba 5 cyfrowa czy mgr?
                                            Ty w ogóle nie wiesz o czym piszesz (nie tylko w tutaj)!!!

                                            Zamieszczone przez marecki1001
                                            Chyba sam to zrobie, by tylko sprawdzic czy po zrobieniu tej mapy, nic nie zmieniaja na kanale 5
                                            nie martw się, nic i obawiam się że sam tego nie zrobisz:-)

                                            Zwiększenie dawki pomaga ale niewiele, prawda jest taka że gdybyś nie był taki oporny to już byś dawno znalazł moje wpisy na tym forum odnośnie przyczyny. Modyfikując mapę nie zmieniasz nawet o jeden mg dawki paliwa dla startu. Fabryczna mapa większości silników poprzecznych z 2masem posiada wartość dawki startowej równą 0 - słownie ZERO dla obrotów mniejszych niz 250rpm i temp 70 stopni więc jak ma odpalić skoro rozrusznik lub akumulator nie sa pierwszej młodości? Są natomiast na tyle dobre że odpalają całą zimę bez problemu z rana podczas mrozów, czy taki akumulator i rozrusznik należy wymienić? Można dobry na lepszy i tak co jakiś lub przerobić mapę.

                                            Dla ścisłości dobry akumulator to minimum 300-400zł a kompletny remont rozrusznika 200zł
                                            www.DURASOFT.pl

                                            -Hamownia podwoziowa
                                            -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                            -Diagnostyka
                                            -Filtry FAP/DPF

                                            Komentarz

                                            • Jureczek1964
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 132

                                              #97
                                              Na allegro można także znależć boxy które wprowadzają do komputera dane o zwiekszeniu dawki paliwa na czas rozruchu ale to chyba nie pomaga ;D

                                              Komentarz

                                              • gregorianin
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 215
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #98
                                                tak, odłączające czujnik temperatury lub włączające szeregowo rezystor do ECT.
                                                www.DURASOFT.pl

                                                -Hamownia podwoziowa
                                                -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                                -Diagnostyka
                                                -Filtry FAP/DPF

                                                Komentarz

                                                • marecki1001
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 28

                                                  #99
                                                  Widzisz... juz zacząłeś inaczej pisać... nie było można tak odrazu? Dla mnie zmiana dawki paliwa na rozruch pomogła.
                                                  Co do tych 5 cyfrowych i mgr/skok.... w adaptacjach jest 5 cyfrowa liczba. i zależało mi na tym czy to ją trzeba było podnieść? czy jak się wchodzi w bloki danych to właśnie wartość na kanale 1... pozycja druga.. ma być podniesiona. koleś mi pisał o 2/skok.. ja napisalem że mam 7/skok i ciężko było mu odpowidziec czy jest to za dużo czy za mało.
                                                  o to mi chodziło przez tydzień czasu... ale nikt tego nie wyjaśnił.
                                                  a wracając do tej mapy... wnioskuję że wpisana nowa ma już w sobie poniesioną dawkę. i zastanawiam się czy nie chodziło dla grupy Vag możliwości podniesienia dawki na rozruch, gdy już samochód jest toszkę wychodzony, zaczyna ciężko palić i można byłoby to zrobić i samochód lepiej brykał . Po co męczyć na dzień dobry pompę większą ilością ropy.
                                                  wracając do dawki... zwiększyłem ją i mam tak samo jak na filmiku:http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=_RhrslUj0ZE
                                                  więc nie było mi sensu zmieniać mapy
                                                  u mnie regeneracja rozrusznika kosztuje 100zł, a patrzyłem teraz na allegri i koszt poprawy mapy startowej kosztuje 450zł

                                                  Komentarz

                                                  • gregorianin
                                                    Ambiente
                                                    • 2008
                                                    • 215
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Jeszcze raz zwracam uwagę na to że w końcowym rozrachunku nie chodzi o dawkę paliwa ale oprędkość obrotową jaką musi osiągnąć silnik na rozruszniku aby dostał paliwo w ogóle. To jest w funkcji temperatury. Podniesienie dawki w vagu daje niewielką korektę w obszarze gdzie normalnie powinno być zero. To na prawdę niewiele ale jeśli problem nie jest duży to na chwile będzie. Nigdy zapalać po tym zabiegu nie będzie na dosłowne dotknięcie kluczyka, po korekcie tak, lepiej jak ten z filmiku i bez takiego "łupnięcia".
                                                    www.DURASOFT.pl

                                                    -Hamownia podwoziowa
                                                    -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                                    -Diagnostyka
                                                    -Filtry FAP/DPF

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...